5 svar på ”Whiskykalender 2020 – Flaska 18

  1. En härlig söt doft av frukt karamell honung
    Först smakar det parfymerat sen ganska fruktig inte så mycket whiskey smak.
    3/5

  2. Utseende/färg: Gyllengul, mässing, lite grumlig
    Doft: Söt men ändå syrlig, vanilj, karameliserat socker, lite Crème brûlée.
    Smak: Stark, behöver vatten men också fruktsmak, mild söt eftersmak som håller i sig hyfsat bra.

    Vatten: Doft: sötman kom fram väldigt mycket. Smak: Ljuvlig söt, fruktig smak, väldigt rund och fin.

    Mycket god whisky!

  3. Godkväll.

    Doft.

    Kola, halm och honung. Päron och apelsincest. Fattoner…..

    I munnen.

    Mjuk men ändå vital. Fruktig som en Speyside men ändå inte……
    Rostade kaffebönor. Mörk choklad och tydlig apelsincest. Lite tobakssmak i slutet…..

    Eftersmak.

    Kolade ekfat, vanilj och citrus. Lite svettig gummistövel…..

    Summa.

    Väldigt god och balanserad whisky. Lite åt avec hållet…
    Enastående balans mellan smak och doft.
    Undrar var den kommer ifrån…… lite för mjuk för att jag ska säga Skottland men
    Kanske en Japan?

    90/100

  4. Ganska ljus
    Doftar otroligt mycket Banan , lite citrus men ändå söt
    Smak: Någon typ av choklad med eventuellt lite vanilj
    Ganska kort eftersmak.

Kommentarer inaktiverade.